Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T10:36:06+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga liczba

(x+y)/2=15
(x-2+0,5y)/2=10

x+y=30
x-2+0,5y=20

x=-y+30
-y+30-2+0,5y=20

x=-y+30
-0,5y=-8

x=-y+30
y=16

x=-16+30
y=16

x=14
y=16
19 4 19
2010-01-23T10:38:01+01:00
X - I liczba
y - II liczba

(x+y)/2 = 15
(x-2 + y/2)/2 = 10

x+y=30
(x-2 + y/2)/2 = 10

x=30-y
(30-y-2 + y/2)/2 = 10

28-y + y/2 = 20

56 - 2y + y = 40

56-40 = 2y-y

16 = y

x=30-16

x=14
9 3 9
2010-01-23T11:05:50+01:00
Średnia arytmetyczna pewnych dwu liczb jest równa 15.Gdyby jedną z tych liczb zmniejszyć o 2, a drugą zmniejszyć dwukrotnie, to średnia arytmetyczna wynosiłaby 10. Znajdz te liczby.

x - pierwsza liczba
y - druga liczba

(x+y)/2=15
(x-2+y/2)/2=10

x+y=30
x-2+y/2=20

x=30-y
30-y-2+y/2=20

28-y+y/2=20
56-2y+y=40
-y=-16
y=16

x=30-16
x=14

Te liczby to 14 i 16.
10 4 10