1. W szkółce leśnej posadzono razem 340 sadzonek i jodeł. Sadzonek świerków było o 80 więcej niż sadzonek jodeł. Ile posadzono sadzonek świerków a ile jodeł?
Zależy mi na obliczeniu. Trzeba zapisać dokładnie obliczenie!
2. Jakie są skutki wycinania wielkich obszarów lasów:
a) Ulegają ograniczeniu zanieczyszczenia w powietrzu.
b) Zmniejsza się ilość dwutlenku węgla w atmosferze.
c)Polepszają się warunki życia leśnych zwierząt.
d) Zmniejsza się ilość tlenku w atmosferze.
3. W lesie nie wolno:
a) zbierać grzybów.
b) fotografować zwierząt.
c) zrywać CHRONIONYCH ROŚLIN.
D)chodzić wyznaczonymi drogami.
4. Kuba wyszedł z domu o godzinie 8.20. O której godzinie doszedł do domu kolegi, jeżeli wędrówka trwała jedną godzinę i trzy kwadranse?
SZYBKO PROSZĘ!!!

2

Odpowiedzi

2010-01-23T10:50:19+01:00
1)
340/2=170
170+80=250-ilośc sadzonek świerków
170-liczba sadzonek jodeł

2)d

3)c

4)Dotarł do kolegi o 10.05
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T11:07:28+01:00
1. W szkółce leśnej posadzono razem 340 sadzonek i jodeł. Sadzonek świerków było o 80 więcej niż sadzonek jodeł. Ile posadzono sadzonek świerków a ile jodeł?
Zależy mi na obliczeniu. Trzeba zapisać dokładnie obliczenie!
x-jodły
x+80-świerki
x+x+80=340
2x=340-80
2x=260 /:2
x=130
x+80=210
Odp. Jodeł 130, świerków 210.

2. Jakie są skutki wycinania wielkich obszarów lasów:
a) Ulegają ograniczeniu zanieczyszczenia w powietrzu.
b) Zmniejsza się ilość dwutlenku węgla w atmosferze.
c)Polepszają się warunki życia leśnych zwierząt.
d) Zmniejsza się ilość tlenku w atmosferze.
Nie wiem o co kaman z tym zadaniem, ale jeśli trzeba jedno wybrać to chyba D.

3. W lesie nie wolno:
a) zbierać grzybów.
b) fotografować zwierząt.
c) zrywać CHRONIONYCH ROŚLIN.
D)chodzić wyznaczonymi drogami.
To samo co wyżej. Nie wiem. Ale chyba C.

4. Kuba wyszedł z domu o godzinie 8.20. O której godzinie doszedł do domu kolegi, jeżeli wędrówka trwała jedną godzinę i trzy kwadranse?
8.20+1h45min->10.05
Odp. Doszedł o 10.05.
1 5 1