Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T10:58:26+01:00
Ob=144 cm
Ob= 2a+2b
b=a+12 cm
2a+2*(a+12)=144
2a+2a+24=144
2a=122/:2
a=61
b=61+12=73

Największy kwadrat, który można wyciąć z tego prostokąta ma bok o długości a=61 cm.
2 1 2
2010-01-23T11:00:18+01:00
2x+2(x+12cm)=144cm
4x+24cm=144cm//-24cm
4x=120cm//:4
x=30cm(długość jednego boku)
x+12cm=42cm(długość drugiego boku)
A więc ten kwadrat będzie miał bok długości krótszego boku, czyli 30cm.
2 3 2
2010-01-23T11:01:50+01:00
Prostokąt o obwodzie 144 cm ma boki, które różnią się o 12 cm. Jaki bok będzie miał największy kwadrat, który możemy wyciąć z tego prostokąta

a - dłuższy bok
a-12 - krótszy bok

2a+2(a-12)=144
2a+2a-24=144
4a=168
a=42- dłuższy bok

42-12=30cm - krótszy bok

Kawdrat będzie miał bok 30cm.

1 5 1