Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T11:08:22+01:00
1. I wojna punicka 264-241 p.n.e.


PRZYCZYNY:
- dążenie Rzymu do opanowania Sycylii, w większości podporządkowanej Kartaginie

SKUTKI:
- utrata przez Kartaginę Sycylii oraz (w 238r.p.n.e.) Sardynii i Korsyki
- Kartagina zobowiązana do zwolnienia jeńców wojennych i zapłacenia kontrybucji


2. II wojna punicka 218-201 p.n.e.

- działania wojsk kartagińskich pod wodzą Hannibala w Italii 216r. ? klęska Rzymian pod Kannami
- klęska Hannibala pod Zamą w Afryce Pł. ? 202 r.

-PRZYCZYNY:
- dążenie Rzymu do pozbawienia Kartaginy mocarstwowej pozycji w basenie M. Śródziemnego

SKUTKI:
- utrata przez Kartaginę posiadłości poza Afryką
- Kartagina państwem zależnym
- ograniczenie liczebności floty kartagińskiej do 10 okrętów
- zakaz prowadzenia bez zgody Rzymu wojen z innymi państwami


3. III wojna punicka 149-146 p.n.e.

PRZYCZYNY:
- dążenie Rzymu do całkowitego unicestwienia Kartaginy

SKUTKI:
- zburzenie miasta Kartaginy i sprzedanie w niewole jego mieszkańców
- utworzenie na afrykańskim terytorium Kartaginy ? rzymskiej prowincji

Myślę że pomogłam :)
4 4 4
2010-01-23T11:10:20+01:00
Jest to tzw. wojna punicka.
W pierwszej wojnie punickiej rzym wygrał. Jednak w drógiej wojnie kartagina chciała sie zemścić, adlatego wszczęła wojne i tą drógą wojnę wygrała kartagina pod przywództwem hanibala
1 1 1
2010-01-23T11:11:11+01:00
Powodem wojny była rywalizacja kartagińsko-rzymska na Półwyspie Iberyjskim,a stroną atakującą byli Kartagińczycy pod dowództwem Hannibala.
1 5 1