Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T11:29:59+01:00
Przyczyny:
- Polska była krajem biednym i zacofanym.
- Polska nie liczyła się już na arenie międzynarodowej.
- Los Polski zależał od planów i interesów państw ościennych.
- Szlachta miała bardzo dużo przywilejów i była na najwyższych urzędach, nie było to korzystne dla Polski.
- Powszechna była korupcja i przekupstwo wśród szlachty.
- Polacy nie potrafili wybrać dobrego władcy, właśnie przez korupcję.
- Nieudolna oraz naiwna polityka zagraniczna kolejnych władców doprowadzała do wojen i degradowała Polskę.
- Państwa ościenne zaczęły coraz bardziej ingerować w sprawy polskie.
- Brak jakichkolwiek reform i zmian doprowadził nie tylko do zacofania gospodarczego, lecz również do braku wykształconego społeczeństwa.
- Postępowały takie procesy jak wyludnianie miast i ich agraryzacja.
- Szlachta powiększając swoje majątki, zagarnęła grunty, przez co wzrosła liczba ziem leżących odłogiem i bezrobotnych chłopów.
- Osłabienie militarne Polski.

Skutki:
- Po pierwszym rozbiorze terytorium Rzeczypospolitej zmniejszyło się do 520 tys. km, a ludność do 7,4 mln.
- Natomiast po drugim obszar państwa polskiego skurczył się do 200 tys. km i 4 mln ludności.
- Ostatni rozbiór spowodował całkowitą utratę suwerenności.

Mam nadzieję, że pomogłam :))
2010-01-23T11:58:48+01:00
- Brak jakichkolwiek reform i zmian doprowadził nie tylko do zacofania gospodarczego, lecz również do braku wykształconego społeczeństwa.
- Postępowały takie procesy jak wyludnianie miast i ich agraryzacja.
- Polska była krajem biednym i zacofanym.
- Polska nie liczyła się już na arenie międzynarodowej.
Skutki:
- Po pierwszym rozbiorze terytorium Rzeczypospolitej zmniejszyło się do 520 tys. km, a ludność do 7,4 mln.