1).W bibliotece w dwóch szafach jest 450 książek . Ile książek jest w każdej szafie jeśli w drugiej jest o 48 książek więcej niż w pierwszej ?

2). W dwóch sadach owocowych rosło 1200 drzew .W jednym sadzie było 4 razy więcej drzew niż w drugim . Ile drzew było w każdym sadzie ?

3). Ułóż odpowiednie równanie , wiedząc że obwód trójkąta wynosi 26 cm .
a , a+2 , 3a +4
Proszę o rozwiązanie zadań za pomocą równań .

3

Odpowiedzi

2010-01-23T12:07:26+01:00
2.
x+x/3=1200 /*3
3x+x=3600
4x=3600 /:4
x=900
900/3=300
w jednym sadzie było 900 a w drugim 300.

2010-01-23T12:11:15+01:00
1.
450 - 48 = 402 / 2 = 201


2.
1200 / 5 = 240
sad pierwszy : 240 drzew
sad drugi : 960 drzew


3.
trzeciego nie rozumiem więc, Ci nie pomogę
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T12:16:12+01:00
Zad.1
x-pierwsza szafa
x + x + 48=450
2x=42
x=201- ilość w pierwszej szafie
201+48=249- ilość w 2 szafie

zad.2
x- jeden sad
4x- drugi sad
x+4x=1200
5x=1200
x=240- w jednym sadzie
4 * 240=960- w drugim sadzie\

zad3
a+a+2+3a+4=26
5a=20
a=4- jeden bok
4+2=6- drugi bok
3*4+4=16- trzeci bok

*- razy
mam nadzieje że pomogłam
1 5 1