ZADANIA TEKSTOWE - UKŁADY RÓWNAŃ - PROCENTY

Zadanie 33.
Na próbnym egzaminie gimnazjalnym Maciek zdobył 63 punkty. Obliczył, że z testu humanistycznego otrzymał 25% więcej punktów niż z testu matematyczno-przyrodniczego. Ile punktów dostał Maciek z każdego testu ?

(Podpowiem, że wynik ma wyjść 28 punktów z testu matematyczno-przyrodniczego i 35 punktów z testu humanistycznego.)


Zadanie 34.
Stół i 6 krzeseł kosztowały 1020 zł. Cenę stołu obniżono o 10%, a cenę krzesła o 20%. Teraz za zestaw trzeba zapłacić 846 zł. Ile kosztował stół, a ile krzesło przed obniżką ?

(Podpowiem, że wynik ma wyjść stół - 300 zł, krzesło - 120 zł.)


Wskazówka :
- należy wypisać z tekstu dane (np. x - cena jabłek itd.)
- ułożyć równanie i obliczyć ( najlepiej sposobem przeciwnych współczynników.)

POPROSZĘ O JAK NAJSZYBSZE ROZWIĄZANIE ZADAŃ, BO JEST MI TO NA DZISIAJ POTRZEBNE. ZA DOBRZE ROZWIĄZANE ZADANIE DAM NAJ ! Z GÓRY DZIĘKUJĘ.

3

Odpowiedzi

2010-01-23T12:12:37+01:00
Zadanie 33

x - punktów z testu przyroda-matematyka
125%x - pkt. z testu humanistycznego

x+125/100x=63 |*100
100x+125x=6300
225x=6300 |/225
x=28

125/100*28=35


zadanie 34

x-cena stołu
y-cena krzesła

x+6y=1020 *(-0,9)
0,9x+6*0,8y=846

-0,9x-5,4y=-918
0,9x+4,8y=846

-0,6y=-72
y=120
x=300



POWINNO BYĆ OK :P
2010-01-23T12:17:43+01:00
Zadanie 33

x - punktów z testu przyroda-matematyka
125%x - pkt. z testu humanistycznego

x+125/100x=63 |*100
100x+125x=6300
225x=6300 |/225
x=28

125/100*28=35


zadanie 34

x-cena stołu
y-cena krzesła

x+6y=1020 *(-0,9)
0,9x+6*0,8y=846

-0,9x-5,4y=-918
0,9x+4,8y=846

-0,6y=-72
y=120
x=300
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T12:18:29+01:00
Zad.33]
x-ilość punktów uzyskanych z testu humanist,
y-ilość punktów uzyskanych z testu matem

x+y=63→x=63-y
x=y+25%y

x=63-y
x=y+0,25y

x=1,25y
63-y=1,25y
-y-1,25y=-63
-2,25y=-63
y=63:2,25
y=28

x=63-y=63-28=35

odp. uzyskał 35 pn. z cześci human. i 28 pn. z matematycznej
zad.34
x-cena stołu przed obniżkąx-10%x=0,9x=cena stołu po obniżce

y= poczatkowa cena 1 krzesła
y-20%y=0,8y=cena krzesła po obniżce

x+6y=1020→x=1020-6y
0,9x+6×0,8y=846

0,9(1020-6y)+4,8y=846
918-5,4y+4,8y=846
-0,6y=-72
y=120zł

x=1020-6y=1020-6×120=1020-720=300

odp. przed obniżka stół kosztował 300 a 1 krzesło 120zł


1 5 1