ZADANIA DOTYCZĄCE TWIERDZENIA PITAGORASA !
ŁATWE BO DRUGA LEKCJA DOPIERO Z TEGO I KLASA 2 GIMNAZJUM !
(najlepiej jak to pani mówi narysowac a pozniej zabrac sie za zadanie)
Dzięki.

1.Bok rombu ma długość 113 cm ,a jedna z jego przek.ątnych ma długość 24cm.Oblicz długośc drugiej przekątnej.


2.W równoległoboku dłuższy bok ma 10 cm ,a krotsza przekątna ma 6 cm i dzieli równoległobok na dwa trójkąty prostokątne.Oblicz obwód tego równoległoboku.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T12:15:41+01:00
Zad 2)
Dane:
x = 10 cm - dłuższy bok równoległoboku
y - krótszy bok równoległoboku

z trójkąta prostokątnego wyliczam
6/2 + y/2 = 102
y/2 = 100 – 36
y/2 = 64
y = 8 cm
Obwód: L = 2 * 10 cm + 2 * 8 cm = 36 cm
Odp. Obwód tego równoległoboku wynosi 36 cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T12:37:47+01:00
Zad2.
Ob= 2a + 2b.

d² +b² = a²

6² + b² = 10²
36 + b² = 100
b² = 100- 36
b²=64/√
b= 8
Ob= 2×10 + 2×8
Ob= 20+ 16
Ob= 36

Zad1.

2e=24cm
a= 113cm
2f=?

e² + f² = a²
12² + f² = 113²
144 + f² = 12769
f²= 12769- 144
f²= 12625/√
f=√12625
f=5√505