Odpowiedzi

2010-01-23T12:24:26+01:00
Oblicza się to z funkcji trygonometrycznych. Wykonaj odpowiedni rysunek, gdzie długość cienia oznacz jako x, a długość drzewa jako y.
x=24.5m=49/2 m
α=40°
y=?
Drzewo trzeba założyć, że wyrasta z ziemi pod kątem prostym. Wtedy z funkcji trygonometrycznych dla trójkąta prostokątnego:
x/y=ctgα
y=x/ctgα=24.5m/ctg40°=20,56m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T12:25:09+01:00
Kąt nachylenia = 40 stopni
cień drzewa = a = 24,5
wysokość drzewa = x
wartość tg40 stopni ~ 0,8391

więc robimy proporcje:

x
tg40 stopni =---
24,5

0,8391 * 24,5
x = ------------------- = 20,55795m
1

przybliż sobie jak chcesz :)
2010-01-23T12:26:47+01:00
Α = 40st
a = 24,5 m
h = ?

Liczysz to z tangensa lub cotangensa kąta α
tg 40st = h/24,5
Wartość tangensa bierzesz z tablic lub liczysz kalkulatorem
0,8391 = h/24,5
h ≈ 20,5578 m