Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T12:30:59+01:00
Skoro n jest podzielna przez 12, to
n = 12 * k, gdzie liczba k jest całkowita.

Wtedy:
1/2 n + 1/3 n + 1/4 n =
1/2 * 12k + 1/3 * 12k + 1/4 * 12k =
= 6k + 4k + 3k = 13k

Czyli jest ona podzielna przez 13 i wynikiem tego dzielenia będzie liczba k
55 4 55
2010-01-23T12:47:50+01:00
N=12
12/12=12
1/2n+1/3n+1/4n=1/2*12+1/3*12+1/4*12=6+4+3=13
13/13=1
41 3 41