Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T12:37:25+01:00
Zad.1
Wzór na obwód koła to: 2πr
Podstawiamy i wyliczamy promień:
Obw = 2πr
2π = 2πr / dzielimy obustronnie przez 2π
r = 1

Teraz pole:
P = πr²
P = π1²
P = π ≈ 3,14 cm²

Odp. Pole tego koła wynosi π cm²

zad. 2
Najpierw pole trójkąta:
P = ½ * 54
P = 27
Teraz wysokość ze wzoru na pole:
P = ½*a*h
27 = ½*6*h
27 = 3h
h = 9 cm

Odp. Wysokość trójkąta ma długość 9 cm.


1 5 1
2010-01-23T12:37:38+01:00
Zad.1]
obwód koła=2πr
2πr=2πcm/:2π
r=1cm

pole=πr²=π×1²=πcm²
zad.2]
p Δ=54:2=27cm²

pΔ=½ah
27cm²=½×6h
h=27:3
h=9cm
odp. wysokość opuszczona na bok=6cm ma 9cm