Odpowiedzi

2010-01-23T12:42:25+01:00
Stałą armie w Rzymie wprowadził konsul Mariusz w 105 r.p.n.e.
Została ona utworzona aby skutecznie chronić cesarstwo rzymskie przed agresją sąsiadów ponieważ imperium coraz bardziej się powiększało.
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T12:45:45+01:00
Stałą armie w Rzymie wprowadził Oktawian August. Zwanż równierz zawodową. Składała się ona z legionów (od 4,5 tys. do 6 tys. legionistów). Okres slużby legionisty trwał około 20 lat. Armię stałą wprowadzono by każdy obywatel zdolny do noszenia broni w razie zagrożenia był zobowiązany do obrony granic. Tę armię wprowadzono za czasow Oktawiana czyli około 30 r. p. n. e.
4 4 4