Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T12:40:49+01:00
Wielkosci skalarne - wielkosci ktore mozna okreslic liczbami , np. objętość , gęstość
wielkości wektorowe - przedstawia sie je za pomoca strzalki, np. cisnienie, siła grawitacji
5 4 5
2010-01-23T12:41:44+01:00
Wielkością skalarną nazywamy taką wielkość, do której określenia wystarczy liczba rzeczywista podana wraz z wymiarem tej wielkości (choć też niekoniecznie), przykładowo masa i temperatura.
Wielkością wektorową natomiast określa się wielkość będącą wektorem, czyli posiadającą 4 cechy:
*punkt przyłożenia
*kierunek
*zwrot
*wartość, np: siła i prędkość.
3 4 3
2010-01-23T12:43:50+01:00
Wielkosc wektorowa mozna przedstawic geometrycznie jako rysunek, a skalarna to taka któej opis ogranicza sie tylko do podania wartosci liczbowej

przykłady:
skalarne: czas, ładunek elektryczny, moc
wektorowe: położenie, prędkość,
2 5 2