Na lekcji jazdy konnej dzieci dosiadły konia prowadzonego po okręgu na napiętej uwięzi o długości 5 m. Jaką drogę pokonał koń, jeżeli łącznie przebył 40 okrążeń ? Wynik zaokrąglij do 0,1 km.

Proszę abyście mi napisali obliczenia, jak to obliczyliście. Z góry dzięki : D

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T12:52:19+01:00

długość jednego okrążęnia=2πr
r=5m
dł.jednego okrążęnia=2*3,14*5
dł. jednego okrążenia = 31,4m

31,4*40=1256m=1,256km=1,3km

Koń pokonał drogę 1,3km.
1 5 1
2010-01-23T12:52:43+01:00
Obw= 2pir
Obw= 10pi razy 40 okrążeń= 400pi=1258m=1,258km
2010-01-23T12:54:40+01:00
R=5m
droga= obwód okręgu= 2 π R
liczba okrążeń; 40
więc,
droga(d)=40(2 π R)
d=40*2*3,14*5
d=40*31,4
d= 1256(m)=1,256km
czyli w przybliżeniu 1,3km