Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T12:59:12+01:00
Religijne-zawiera prawdy boże
kulturowe-nie tylko chrześcijanie korzystają z biblii
historyczne-przekazuje prawdę o dawnych czasach, jest źródłem wiedzy
2 3 2
2010-01-23T13:01:01+01:00
Biblia w znaczeniu religijnym jest bardzo ważna . Chrześcijanie czytają Biblię , aby dowiedzieć się , co Jezus zrobił , kiedy , co było przyczyną , a co skutkiem . Biblia jest księgą , z której możemy coś wywnioskować . Dla chrześcijan ma ona wielkie znaczenie . Księga ta jest czytana na Eucharystii . W czasach historycznych Biblia nie miała wielkiego znaczenia jak w dzisiejszych czasach . Toczono wojny o to , by mogło się wyznawać chrześcijaństwo .
7 4 7
2010-01-23T13:30:44+01:00
Historyczne:
Narodziny Pana Jezusa oddzielają lata przed naszą erą a lata naszej ery. Są jeszcze inne np. chrzest polski i wiele innych.
Kulturowe:
Istnieją Święta. Święta Bożego Narodzenia oraz Wielkanocne.
Religijne:
Zawarte są w nim wątki jak powinniśmy postępować.

To takie najważniejsze. Mam nadzieję, ze pomogłam:)
12 4 12