Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T13:20:19+01:00
Osoba B= x
osoba A= xn
osoba C=2x
x+2x+xn=10 000
4xn=10 000 / :4
xn= 2 500
x= 2 500-n
2x= 2(2 500-n)=5 000-2n
2 3 2
2010-01-23T13:32:32+01:00
A - kwota, jaką otrzymała osoba A
b - kwota, jaką otrzymała osoba B
c - kwota, jaką otrzymała osoba C
Układ trzech równań:
a+b+c=10000
a=nb
c=2b

podstawiamy drugie i trzecie równanie do pierwszego:

nb+b+2b=10000
b(n+3)=10000
b=10000/(n+3)
wtedy:
a=nb=10000*(n/(n+3))
c=2b=20000/(n+3)
1 5 1