Jestem zagrozony wiec prosze jaknajmneij skomplikowaniej :)
Prosze o dokladne rozwiazanie z gory dzieki^^:)
Wykonaj działania:
0,2+trzy czwarte=
-3,5+4 jedna piąta=
-2,1xpięć siódmych=
-8cztery dziewiate +6jedna szósta=
To narazie tyle gdy ktos to razwiaze podam dalsze przyklady...

3

Odpowiedzi

2010-01-23T13:07:05+01:00
0,2+¾ =0,2+0,75=0,95
-3,5+4⅕=-3,5+4,2=0,7
-2,1×5/7=-21/10×5/7=-105/70=-1,5
-8 4/9 +6 1/6=-76/9+37/6=-152/18+111/18=-42/18=2 2/3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T13:08:44+01:00
0.2 + 3/4 =
0.2 + 0.75 = 0.95
(zamieniasz na ułamek dziesiętny)

3,5 + 4 i 1/5=
3,5 + 4,2 = 7,7
(tutaj też zamieniasz na dziesiętny)

2,1 * 5/7=
21/10 * 5/7 =
3/2, czyli 1 i 1/2
(tutaj zamieniasz na zwykły)

8 i 4/9 + 6 i 1/6=
8 i 16/36 + 6 i 6/36=
14 i 22/36, po skróceniu 14 i 11/18
(tutaj sprowadzasz do współnego mianownika, w tym wypadku do 36, dodajesz, a potem skracasz)
2010-01-23T13:13:33+01:00
0,2 + 0,75 = 0,95
-3,5 + 4,2 = 0,7
-2,1 * 5/7 = -1,5
-8 4/19 + 6 1/6 = 156/19 + 37/6 = 14 43/114
nie wiem czy ostatni dobrze zrobiłem