Zadaniee1
Spis ludności.;)
Na wyspie zagadkowej przeprowadzono spis ludności.
Wszyscy zostali ponumerowani kolejnymi liczbami , rozpoczynając od numeru 1, do których napisania wykorzystano 6289cyfr.
Ile ludności liczy Wyspa Zagadkowa..

ZAdaniee number 2 xD
Tam i z powrotem
Pewien człowiek prowadzi psa na smyczy w stronę domu,za stała prędkością 4mil na godzinę. W odległości 10 mil od domu pies zostaje spuszczony ze smyczy i natychmiast biegnie do domu z prędkością 6mil na godzinę. Po dotarciu do domu pies zawraca i biegnie do pana z tą samą prędkością. Dobiegłszy do pana,znowu zawraca w kierunku domu. Sytuacja taka powtarza się,aż w końcu właściciel psa dociera do domu i wpuszcza psa do środka.
Ile mil przebiegnie pies od chwili spuszczenia zee smyczy do chwili wejścia do domuu..?
Zad..3
Temperatura
W jaki sposób przelicza się stopnie Fahrenheita na stopnie Celsjuszaa i odwrotniee..?


Obliczenia mile widziane..;-D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T13:13:55+01:00
1.
Na Wyspie Zagadkowej żyje 1849 osób.
2. Dane:
Prędkość człowieka: Vc = 4 mile/h,
Prędkość psa: Vp = 6 mil/h,
Drogę przebytą przez człowieka: Sc = 10 mil.

Szukane:
Droga jaką przebiegnie pies - Sp.
Odpowiednio przekształcając wzór na prędkość

możemy obliczyć czas, po którym człowiek dotrze do domu:
= 2,5 h.
Oczywiście pies dotrze do domu w tym samym momencie co człowiek:
tp = tc = 2,5 h.
Sp = Vp . tp = 6 . 2,5 = 15 mil

1 5 1
2010-01-23T13:20:15+01:00
1.Na Wyspie Zagadkowej żyje 1849 osób.

2.Właściciel psa potrzebuje 2 i 1/2 godziny na przejście 10 mil z prędkością 4 mil na godzinę. Tak więc pies przez 2 i 1/2 godziny bez przerwy biega z prędkością 6 mil na godzinę, pokonując dystans 15 mil.

3.a stopni Fahrenheita to (a – 32) x 5/9 stopni Celsjusza
b stopni Celsjusza to b x 9/5 + 32 stopnie Fahrenheita

Przy okazji: temperatura –40 jest jedyną, którą wyraża się tak samo zarówno w stopniach Fahrenheita, jak i Celsjusza.
1 4 1