Odpowiedzi

2010-01-23T13:09:23+01:00
Od słowa rycerz:
Błędny rycerz, rycerz zbrojny,
konny rycerz, rycerz bez skazy,
rycerz w lśniącej zbroi, być czyimś rycerzem
Od słowa rycerski:
zakon rycerski, pas rycerski,
być rycerskim, rzemiosło rycerskie,
śmierć rycerska, duch rycerski,
rycerskie zachowanie się...
12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T13:17:35+01:00
Błedny rycerz-mezczyzna który broni wartosci tradycyjnych mimo przeciwnosci losu
pas rycerski – jeden z głównych symboli stanu szlacheckiego, od niego uroczystość inicjacji rycerskiej nazywano pasowaniem na rycerza polegającym na przypięciu pasa z mieczem i uderzeniu płazem miecza w ramie
Rycerze Czarnego Krzyża - Krzyżacy – oficjalnie Zakon Szpitala NMP Domu Niemieckiego w Jerozolimie. Założony w 1190 roku w Syrii, oparty na regułach joannitów i templariuszy. W 1237 roku połączył się z Zakonem Kawalerów Mieczowych w Inflantach
rycerz bez skazy i zmazy - rycerz bez uszczerbku na honorze
rycerz bez trwogi i zmazy - rycerz odważny, honorowy
rycerz płaszcza - przydomek angielskiego żeglarza, pirata, dworaka, poety i prozaika – Sir Waltera, który, jak głosi anegdota, rozpostarł własny płaszcz nad kałużą, aby królowa angielska Elżbieta I mogła przejść przez nią sucha stopą.
obejść się zkimś po rycersku-czyli honorowo,ładnie, przykładnie
być czyims rycerzem- słuzyc komus, ratowac kogos
5 3 5
2010-01-23T13:38:50+01:00
Od słowa rycerz:
błędny rycerz-średniowieczny rycerz wędrujący w poszukiwaniu niezwykłych przygód
rycerz konny-rycerz który walczy na koniu
rycerz bez skazy-naprawdę człowiek wielkiego serca, poświęcający się innym
rycerz bez trwogi i zmazy - rycerz odważny, honorowy

Od słowa rycerski:
zakon rycerski - związek rycerzy i innych osób, które przyjęły regułę zakonną uprzednio zaakceptowaną przez papieża lub synod kocielny. Zadanie zakonów (przynajmniej w zasadzie) widziano w obronie chrześcijaństwa przed wrogami zewnętrznymi,
pas rycerski – jeden z głównych symboli stanu szlacheckiego, od niego uroczystość inicjacji rycerskiej nazywano pasowaniem na rycerza polegającym na przypięciu pasa z mieczem i uderzeniu płazem miecza w ramie
być rycerskim,
rzemiosło rycerskie - strzelanie z kuszy lub łuku, próby na machinach do nauki fechtunku z ubieraniem kolczugi i hełmu nauka dawnych tańców
śmierć rycerska - była to śmierć honorowa
10 4 10