1.Podaj przykłady rzek ,które mają swoje źródła:
a) w lodowcach górskich( najmniej 3 rzeki)
b)w jeziorach( najmniej 3 rzeki)
c)w górach( najmniej 3 rzeki)
2.Przyporządkuj wymienione pustynie do przyczyny ich powstania.
Antarktyda,Atakama,Gibsona,Gobi,Kalahari,Kara kum,Libijska,Namib,Sahara,Takla Makan,Wielka pustynia piaszczysta

przyczyny:cyrkulacja powietrza (stałe wyze zwrotnikowe),Zimne prądy morskie,Połozenie w cieniu opadowym,bardzo niskie temperatury i wynikająca z tego mała wilgotność powietrza,

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T14:27:57+01:00
1.
a) Indus, Brahmaputra, Rodan, Ren
b) Mackenzie, Rzeka Św. Wawrzyńca, Kagera
c) Lena, Wisła, Odra

2.
Antarktyda- niskie temperatury
Atakama- zimne prądy morskie (Prąd Peruwiański)
Gibsona- cyrkulacja powietrza
Gobi- cień opadowy
Kalahari- (to wielka kotlina bardziej niż pustynia...)- cyrkulacja powietrza
Kara Kum- cień opadowy
Libijska- cyrkulacja powietrza
Namib- zimne prądy
Sahara- cyrkulacja powietrza
Takla Makan- cień opadowy
Wlk Pustynia Piaszczysta- cyrkulacja powietrza
3 5 3
2010-01-23T15:06:28+01:00
1. a) jukon, anabar, indygirka
b) nelson, churchill, mackenzie
c) wisła, jangcy, gangnes

2. Zimne prądy morskie-ANTARKTYDA
Cyrkulacja powietrza-TAKLA MAKAN
Położenie w cieniu opadowym-GIBSONA, GOBI, KARAKUM
Bardzo niskie temperatury i wynikająca z tego mała wilgotność powietrza-ATAKAMA, WIELKA PUSTYNIA PIASZCZYSTA, KALAHARI, SAHARA, LIBIJSKA, NAMIB
4 2 4