Wykonaj wykres i napisz wszystko o słowach tzn .

Wykres,



np. stosują-orzeczenie
rolnicy-podmiot
metody- dopełnienie


i pozniej

np. stosują- czasownik l.mnoga III osoba czas teraźniejszy




I tak zróbcie ze zdaniem :



Przyjemna krótka wycieczka przyniosła dużo zadowolenia rodzicom i dzieciom .




CZekam na odpowiedz !! Z góry dziękuje i prosze o pomoc :)))

2

Odpowiedzi

2010-01-23T14:08:53+01:00
Żuczek żywi żywnością żabę.

Żuczek - podmiot
żywi - orzeczenie
żywnością - przydawka
żabę - dopełnienie

Żuczek -rzeczowik, l.poj. , III osoba liczby pojedynczej , czas teraźniejszy
żywi - czasownik , l.poj., III osoba liczy poj., czas teraźniejszy
żywnością - rzeczownik
żabę - rzeczownik , l.pok, Biernik
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T14:14:31+01:00
co zrobiła?
wycieczka --------------> przyniosła - komu? dzieciom
| \ / \
jaka? jaka? co? komu?
krótka przyjemna zadowolenia rodzicom
/
ile?
dużo

wycieczka - podmiot (rzeczownik, l.poj., 3 osoba, rodzaj żeńki)
przyniosła - orzeczenie (czasownik, l.poj., 3 osoba, rodzaj żeński, tryb oznajmujący, czas przeszły)
krótka - przydawka (przymiotnik, l.poj, rodzaj żeński, stopień równy)
przyjemna - przydawka (przymiotnik, l.poj., rodzaj żeński, stopień równy)
zadowolenia - dopełnienie (dopełniacz)
dużo - przydawka (liczebnik, l.mn)
rodzicom - dopełnienie (celownik)
dzieciom - dopełnienie (celownik)