Prosze o rozwiązanie mi dwuch zadań z matematyki

zadanie 11.9
pole trapezu o podstawach długości 9cm. i 7cm. jest równe 48cm(kwadratowych) . Oblicz wysokośc tego trapezu

zadanie 11.7
narysuj dowolny pięciokąt i zbuduj pięciokąt do niego przystający

dam naj

3

Odpowiedzi

2010-01-23T14:08:01+01:00
Zad 11.9
a=7cm
b=9cm
h=?

P=48cm2
P=(a+b)h/2
48=(7+9)h/2
96=16h
h=6cm
2010-01-23T14:12:40+01:00
P=(a+b)*h podzielic wszystko przez 2

48=(9+7)*h podzielic wszystko przez 2 |*2
96=16h | / 16
6=h

Odp. wysokośc wynosi 6 cm.

Zad2
musisz narysowac pięciąkąt jaki chcesz i rysujesz jeszcze jeden identyczny pięciokąt
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T14:16:30+01:00
Zadanie 11.9
pole trapezu o podstawach długości 9cm. i 7cm. jest równe 48cm(kwadratowych) . Oblicz wysokośc tego trapezu

P = 48cm(kwadratowych)
a = 9cm
b = 7cm

ze wzoru na pole trapezu wyliczamy wysokość h:

P = 1/2 ( a + b ) * h / mnoże razy 2
2P = ( a + b ) * h / dzielę przez ( a + b )
h = 2p : ( a + b )
h = 2 * 48 : ( 9 + 7 )
h = 96 : 16
h = 6 cm

zadanie 11.7
narysuj dowolny pięciokąt i zbuduj pięciokąt do niego przystający

np możesz narysowac tzw. domek z daszkiem, figura ma 5 boków, aby narysowac do niego pięciokąt przystający, narysuj obok naszego domku drugi, taki sam, aby prawa ściana naszego domku, stykała sie z lewą stroną nowo narysowanego domku. wtedy możesz zauważyć, ze jak zegnisz kartkę w miejscu stykania się domków, ze domki się nakładają, tak jakby byly lustrzanym odbiciem