Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T14:14:28+01:00
Wielomian W=x^4-8x²+16 po rozłożeniu na czynniki ma postać:
W(x)=x⁴-8x²+16=(x²-4)²=(x-2)²(x+2)²
2 3 2
2010-01-23T14:15:07+01:00
X^4 -8x^2 + 16 =
= (x^2)^2 - 2 * 4x^2 + 4^2 =
= (x^2 - 4)^2 =
= ((x-2)(x+2)^2 =
= (x-2)(x-2)(x+2)(x+2)
4 3 4
2010-01-23T14:15:43+01:00
W(x) = x⁴-8x²+16
Δ=8²-4*16=64-64=0
x₀=8/2=4
W(x)=(x²-4)²=(x-2)²(x+2)²
2 3 2