Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T14:25:26+01:00
X- wiek Basi
y- wiek Agnieszki
basia jest 5 lat starsza od Agnieszki
I równanie x = y + 5
rok temu czyli x - 1 była 2 razy starsza czyli 2 * (y - 1)
II równanie x - 1 = 2 * (y - 1)

x - 1 = 2 (y-1)
x = y + 5

y + 5 - 1 = 2y - 2
x = y + 5

y - 2y = -2 - 5 + 1
x = y + 5

-y = -6 /*(-1)
x = y + 5

y = 6
x = 6 + 5

y = 6
x=11

Odp. Basia ma lat 11, a Agnieszka 6 lat.
1 1 1
2010-01-23T14:28:41+01:00
X-wiek Agnieszki
y-wiek Basi

x+5=y
x-1=2y

y=x+5
y=½x-½


y=11
x=6

Spr:

6+5=11
11-1=2×5

11=11
10=10

:)
2010-01-23T15:01:45+01:00
2x+5 x=5-2 x=3
2razy 3=6
Odp:agnieszka ma 6 lat.