Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T14:41:23+01:00
Przyczyna – chłopi rezygnują z własnej wolności, aby nie być powołanymi do wojska (częste wojny rujnują rolnictwo), drobni rycerze oddają się pod zwierzchnictwo możnych, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo.
12 4 12
2010-01-23T14:41:51+01:00
Między IX a XI w. na całym obszarze cesarstwa karolinskiego doszlo do rozdrobnienia wladzy panstwowej. wladza monarsza ulegla oslabieniu, a rzeczywistą władzę sprawowali harbiowie i kasztelani. w ten sposob na zachodzie europ powstal ustroj feudalny. nowy porzadek histroycy nazwali feudalizmem od slowa lenno.


licze na naj ; DDDDD
5 3 5