Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T14:39:26+01:00
Zalety:
- dostęp do morza i jego surowców
- większy obszar to niziny, które pozwalają na uprawę roślin tego samego typu na większych obszarach
- położenie w środkowej europie pozwala na korzystanie ze szlaków komunikacyjnych w kierunku każdej części kontynentu (strategiczny punkt)
- występowanie dużej ilości szlaków handlowych;
- łatwy dostęp do morza;
- ułatwiony handel wodny;
- łagodny klimat dla mieszkańców;
- różnorodne ukształtowanie terenu;
- ciekawa turystyka (morze, jeziora, góry)


Wady:
- położenie geograficzne powoduje to, że Polska jest wplątywana w konflikty pomiędzy krajami
- - występowanie dwóch czasów urzędowych z racji przynależności do dwóch stref czasowych;
- zmienne wysokości Słońca nad horyzontem w momencie górowania w kolejnych porach roku;
- 7 niebezpiecznych sąsiadów, zagrożenie w okresie wojen.
- położenie nad morzem powoduje gwałtowne wichury i zalewanie nadmorskich miejscowości
- w razie powodzi obszar nizinny nie zatrzymuje wody a wręcz powoduje jej rozprzestrzenianie się
- w okolicach górskich mogą występować lawiny
21 2 21
2010-01-23T14:46:33+01:00
Wady-
1.narażenie na częste kontuzje,
2.często duże koszty,
3.narażenie na niebezpieczeństwo.

Zalety-
1.możliwość zwiedzenia (zobaczenia) dużo miejsc,
2.można "wypocząć" poza domem,
3.miejsca pracy dla osób mieszkających na terenach turystycznych.

Resztę sam/a wymyśl... :)
9 2 9
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T17:41:56+01:00
Zależy jakiej turystyki.
powiedzmy o górach.
zalety:
1.można zwiedzić dużo
2.można spróbować oscypka
wady:
1,można spaść z gór
10 2 10