Odpowiedzi

2010-01-23T14:47:17+01:00
Przyczynami są nakładanie się planet na słońce (widać planete za którą jest słońce). Są miejsca na ziemii gdzie od milionów lat nie było zaćmienia słońca :)
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T14:48:24+01:00
Słońce, Księżyc i Ziemia ustawiają się wtedy wzdłuż jednej linii i Księżyc rzuca swój cień na Ziemię.
W obszarze pełnego cienia zaćmienie jest całkowite- Księżyc przez pewien czas zupełnie zakrywa Słońce. Obserwatorzy znajdujący się w półcieniu widzą jedynie zaćmienie częściowe- tarcza Księżyca przesuwa się na tyle Słońca, ale nie zakrywa go całkowicie.
9 3 9
2010-01-23T14:49:10+01:00
Zaćmienie słońca powstaje gdy na lini między ziemią i słońcem znajdzie się księżyc nieudostępniający dostanie się promieni słonecznych na powierzchni ziemi
4 3 4