Odpowiedzi

2010-01-23T14:50:08+01:00
Tlenek zelaza stosuje sie w farbach ,np: sienna, ochra
tlenek glinu - służy do produkcji aluminium

liczę na naj ;DDDDDDDd
75 2 75
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T14:50:54+01:00
Tlenek żelaza
Jeden z popularnych składników termitu; występuje w przyrodzie jako najważniejsza ruda żelaza - hematyt. W postaci hydratu (Fe2O3) jest używany jako barwnik - żółcień żelazowa. Szerokie zastosowanie w hutnictwie jako surowiec ceramiczny, szklarski oraz do wytwarzania ołówków.


Tlenek glinu
Znajduje zastosowanie przy otrzymywaniu metalicznego glinu, służy do wyrobu materiałów ogniotrwałych i materiałów szlifierskich. Po przetopieniu z odpowiednimi dodatkami otrzymuje się z niego sztuczne rubiny i szafiry stosowane przy konstruowaniu laserów.
68 3 68