Odpowiedzi

2010-01-23T15:11:18+01:00
Tycjan- Adam i Ewa. Obraz tego włoskiego malarza przedstawia kuszenie ewy przez węża
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T17:05:31+01:00
Raj w literaturze:
Biblia - raj w Biblii to Eden, podarowany przez stwórcę człowiekowi, jako kraina wiecznej szczęśliwości, dostatku i bezpieczeństwa. Jest to miejsce pobytu pierwszych ludzi - Adama i Ewy. Kraina ta jest żyzna, położona pomiędzy czterema rzekami (sytuuje się go na terenach dzisiejszej Mezopotamii). Człowiek nie musiał tam pracować, żywił się tym, co dawała mu natura. Rosło tam również drzewo życia i drzewo wiadomości dobrego i złego.

Raj w sztuce:
"Et in Arcadia ego" (łac. "Ja jestem nawet w Arkadii") - Nicolas Poussin - XVII wieczny obraz przedstawiający grupę pasterzy, stojących przed marmurowym grobowcem. Symbolizuje, że śmierć obecna jest nawet w Raju.
1 5 1
2010-01-23T17:14:15+01:00
Raj w literaturze:
Biblia - raj w Biblii to Eden, podarowany przez stwórcę człowiekowi, jako kraina wiecznej szczęśliwości, dostatku i bezpieczeństwa. Jest to miejsce pobytu pierwszych ludzi - Adama i Ewy. Kraina ta jest żyzna, położona pomiędzy czterema rzekami (sytuuje się go na terenach dzisiejszej Mezopotamii). Człowiek nie musiał tam pracować, żywił się tym, co dawała mu natura. Rosło tam również drzewo życia i drzewo wiadomości dobrego i złego.