Napisz od jakich wyrazów pochodzą przymniotniki których nie stopniujemy. Jakimi częściami mowy są pozostałe z wymienionych wyrazów?

zadowolony,trudny,poranny,piękny,silny,domowy,podziwiany,sławny,jasny,papierowy,zły,nagromadzony,tchórzliwy,potężny,srogi,żelazny,kruchy,wiosenny,narciarski,teatralny,radosny

.............................................................................................................................


Dzięki;p

2

Odpowiedzi

2010-01-23T15:10:47+01:00
Zadowolony - zadowolenie
trudny -trudność
poranny -poranek piękny - piękno,
silny-siła,
domowy - dom,
podziwiany - podziw ,sławny-sława
,jasny - jasność,
papierowy - papier,zły - złość,
nagromadzony -gromadzenie,
tchórzliwy -tchórz,
potężny - potęga,
srogi -srogosć
,żelazny-żelazo,
kruchy -kruchosć,
wiosenny -wiosna,
narciarski -narty
,teatralny-teatr,
radosny-radość
Kazdy z tych przymiotników powstał od rzeczownika
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T15:13:25+01:00
Przymiotniki pochodzące od rzeczownikóq nie tworzą stopnia wyższego i najwyższego. Nie stopniują się również imiesłowy, zaimki przymiotne ani liczebniki porządkowe.

zadowolony - zadowolenie
trudny - trudność
poranny - poranek
piękny - piękno
silny-siła
domowy - dom
podziwiany - podziw
sławny - sława
jasny - jasność
papierowy - papier
zły - złość
nagromadzony - gromadzenie
tchórzliwy - tchórz
potężny - potęga
srogi - srogosć
żelazny - żelazo
kruchy - kruchosć
wiosenny - wiosna
narciarski -narty
teatralny - teatr
radosny - radość

Są to przymiotniki utworzone od rzeczowników.