Odpowiedzi

2010-01-23T15:21:29+01:00
10.
podziw-podziwia
milczek-milczy
widz-widzi
krzykacz-krzyczy
mazak-mazakuje
opanowanie-opanowuje
zastosowanie-zastosowuje
pisarz-pisze

11 .
anioł-anielski
duch-duchowny
źródło-źródłowy
cywilizacja-cywilizacyjny
kultura-kulturalny
paradoks-paradoksyjny

12.
skromny-skromność
dobry-dobroć
zły-złość
stary-starość
wysoki-wysokość
wielki-wielkość


Tyle mogę Ci pomóc.
42 1 42
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T15:33:12+01:00
10.
podziw-podziwia
milczek-milczy
widz-widzi
krzykacz-krzyczy
mazak-mazakuje
opanowanie-opanowuje
zastosowanie-zastosowuje
pisarz-pisze

11 .
anioł-anielski
duch-duchowny
źródło-źródłowy
cywilizacja-cywilizacyjny
kultura-kulturalny
paradoks-paradoksyjny

12.
skromny-skromność
dobry-dobroć
zły-złość
stary-starość
wysoki-wysokość
wielki-wielkość
reszta nie dziala;/
28 1 28
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T15:37:11+01:00
Zad.9 str. 66
wykonawca czynności - mówca, czytelnik
miejsce wykonywania czynności - mównica, czytelnia
wykonywana czynność - mówienie, czytanie

Zad.10 str. 66
podziw - podziwiać
milczek - milczeć
widz - widzieć
krzykacz - krzyczeć
mazak - mazać
opanowanie - opanować
zastosowanie - zastosować
pisarz - pisać

Zad. 11. str. 66
anioł - anielski
duch - duchowy
źródło - źródlany
cywilizacja - cywilizacyjny
kultura - kulturalny
paradoks - paradoksalny

Zad. 12 str. 66
skromny - skromność
dobry - dobroć
zły - złość
stary - starość
wysoki - wysokość
wielki - wielkość

Zad. 13 str. 67
(dałam bez dwóch przykładów)
mędrzec - strary mądry człowiek - madry
egipski - pochodzący z Egiptu - Egipt
czytelny - łatwy do odczytania - czytać
odbiorca - ktoś, kto coś odbiera - odbierać
kurteczka - małą kurtka - kurtka
trwanie - coś, co trwa - trwa

zad. 14 str. 67
Podkreśl:
letnia, sukienka, greckim, prostokątne, kawałki, materiału, bawełniany, jedwabny, paskiem.
1) letnia - coś na lato - lato - formant: -nia
2) sukienka - krótka suknia - suknia- formant: -ka
3) greckim - pochodzące z Grecji - Grecja - formant: -im
4) prostokątne - coś o kształcie prostokata - prostokat - formant: -na
5) kawałki - część czegoś - kawał - formant: -ki
6) materiału - tworzywo, z którego coś jest wykonane - materia - formant: - łu
7) bawełniany - coś z bawełny - bawełna - formant: -iany
8) jedwabny - coś z jedwabiu - jedwab - formant: -ny
9) paskiem - i teraz nie wiem jaka parafraza, ale może ci coś do głowy przyjdzie... - pasek - formant: -iem

Wykonałam wszystkie zadania z dwóch załączników.
Liczę na naj.
23 4 23