Odpowiedzi

2010-01-23T15:20:00+01:00
Ms=1g
Va=62,1cm³
da=0,79g/cm³
cp=?
ma=da*Va=0,79g/cm³*62,1cm³=49g
mr=ma+ms=49g+1g=50g
cp=ms*100%/mr=1g*100%/50g=2%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T15:20:14+01:00
1 g kwasu salicylowego w 62,1 cm3 etanolu o gestości 0,79g/cm3.

ms= 1g
V=62,1 cm3
d= 0,79 g/cm3
m.rozp=d*V
m.rozp=62,1*0,79 [cm3*g/cm3]= 49,059g
mr=ms+m.rozp =>49,059g+1g=50,059g

C%=ms*100%/mr=1g*100%/50,059g=1,9976%
stezenie procentowe wynosi ok. 2%
2010-01-23T15:28:25+01:00
Cp = ms\mr*100%

ms = 1g

d = m\v
m = d*v
m rozpuszczalnika(masa etanolu) = 0,79g\cm3 * 62,1cm3
m rozp. = 49,059g = około 49g

mr = ms + m rozp.
mr = 1g + 49g
mr = 50g

Cp = 1g\50g * 100%
Cp = 2%

Odp: Stężenie procentowe tego roztworu wynosi około 2%.