Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T15:21:51+01:00
P=F/S

F=Q
Q=m*g

F=50kg*10m/s^=500N

S=0,5m^

P=500N:0,5m^=1000Pa=1kPa
6 5 6
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T15:22:46+01:00
[Pa]=[N/m²] [N]=kg*(m/s²) 9,81(m/s²) przyspieszenie ziemskie≈10(m/s²)

P=[50kg*10(m/s²)]/0.5m²=500N/0.5m²=1000 Pa=1kPa
1 5 1
2010-01-23T15:24:01+01:00
Ciśnienie liczymy z wzoru siła podzielić przez powierzchnię
[Pa]=[N/m²] [N]=kg*(m/s²) 9,81(m/s²) przyspieszenie ziemskie≈10(m/s²)
a wiec
P=[50kg*10(m/s²)]/0.5m²=500N/0.5m²=1000 Pa=1kPa
1 5 1