Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T14:44:51+01:00
2010-01-24T15:31:13+01:00
[2(x-2)²] : 3 - [x-1]:6 > ¾ x – ( x + 4 )

mnożymy razy 12

8(x-2)² - 2(x-1)>9x-12(x+4)
8(x²-4x+4)-2x+2>9x-12x-48
8x²-32x+32-2x+2>-3x-48
8x²-31x+82>0

liczymy wierzchołek ze wzoru -b/2a
zatem pierwsza współrzędna wierzchołka to 31/16
liczymy deltę = -1663
zatem druga współrzędna to -(-1663)/4a = 1663/32
reszta to parabola ramionami zwrócona do góry