Uklady Rownan

Woda krolewska jest bardzo silnie żraca substancja,
rozpuszczajaca nawet metale szlachetne. Powstaje przez zmieszanie kwasu solnego i kwasu azotowego w stosunki 3:1. Ile kwasu solnego a ile kwas azotowego jest w 20 litrach wody krolewskiej?


Prosze o pomoc ; )

3

Odpowiedzi

2010-01-23T15:54:53+01:00
Stosunek3:1 oznacza,że całośc masz podzielić na 3+1=4 równe części

20:(3+1)=20:4=5

kwas solny: 3takie części tzn. 3×5=15litrów
kwas azotowy: 1 taka część, tzn . 5litrów
odp. jest 15l kwasu solnego i 5 litrów azotowego.
2010-01-23T15:56:06+01:00
3 + 1 = 4
20l : 4 = 5l - kwas azotowy
5l * 3 = 15l - kwas solny
lub 20l - 5l = 15l - kwas solny
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T16:04:09+01:00
Y-kwas solny
x-kwas azotowy

x+y=20
x=3y

3y+y=20
4y=20/÷4
y=5

x+5=20
x=20-5
x=15