Odpowiedzi

2010-01-23T16:08:29+01:00
Jest wtedy trójkąt równoboczny - jeden kąt ma miarę 60 stopni, a więc drugi 120 stopni (180-60)
19 3 19
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T16:10:39+01:00
To jest krotka przekatna. podzieli ona ten romb na dwa trojkaty rownoboczne. a trojkat rownoboczny ma miary katow po 60 stopni. to romb bedzie mial 2 katy po 60 stopni i dwa katy po 120 stopni(jak od 360 stopni odejmiesz 2 razy po 60 stopni, i potem podzielisz to na dwa pozostale kąty to ci wyjdzie 120 stopni)
27 3 27
2010-01-23T16:19:23+01:00
Z rysunku wynika, że ten romb to dwa trójkąty równoboczne, zatem kąt α = 60 stopni, a kąt β = 2× kąt α = 2 × 60 stopni= 120 stopni
27 4 27