Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T16:13:11+01:00
M=2,09kg
d=4000kg/m³
V=m/d=2,09/4000kg=0,0005225m³=522,5cm³
V=4/3πr³
r=∛(3/4V/π)=∛(3/4*522,5cm³/π)=5cm

pierwszy..proszę o naj
9 4 9
2010-01-23T16:19:33+01:00
Dane:
m=2.09kg
ρ (czytamy ro)=4000kg/m3
Szukane:
r=?
Rozwiązanie:
Wzór na gęstość ciał:
ρ=m/V (gdzie V to objętość)
V w naszym przypadku to objętość kuli czyli
V=4/3πr³ r szukany promień kuli
Podstawiamy do wzoru na ρ
ρ=m/(4/3πr³)
ρ=¾*(m/πr³) / * r³
ρr³=¾*(m/π) / : ρ
r³ = ¾*(m/ρπ)
r=√¾*(m/ρπ) (pierwiastek trzeciego stopnia)

Podstawić wartości i gotowe!
6 3 6