Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T16:06:10+01:00
Gleba rędzina to gleba zasobna w wapń i próchnicę wytworzona w procesie wietrzenia skał wapniowych, węglanowych i gipsowych, nierzadko z domieszką materiału lodowcowego: piasku i gliny (rędziny mieszane), o korzystnych właściwościach fizycznych i słabo zasadowym odczynie (odczyn gleby), płytka. Rozwinięta na wapieniach. Poziom próchniczny znajduje się na skale macierzystej.


O glebach mówimy mady gdyż to zazwyczaj żyzne gleby aluwialne powstałe w wyniku nagromadzenia ilastych i organicznych mułów w dorzeczach lub na innych terenach podmokłych
2 4 2
2010-01-23T16:10:13+01:00
Rędziny są to gleby , które są zasobne w wapń i próchnicę wytworzone w procesie wietrzenia skał wapniowych, węglanowych i gipsowych;

o glebach mówimy mady wtedy gdy są to gleby powstałe w wyniku nagromadzenia się materiału niesionego przez wody i zbieranej przy wytrącaniu energii wody
2 4 2