Odpowiedzi

2010-01-23T16:16:45+01:00
Obliczasz całą mase węglowodoru i to jest 100%
a potem obliczasz mase tego pierwiastka i to dajesz jako x%
a potem liczysz z proporcji ;)
2010-01-23T16:17:45+01:00
1.obliczasz mase cząsteczkową poszczególnych pierwiastków w węglowodorze
2.Obliczasz mase jednej cząsteczki węglowodoru(sumujesz masy z pkt 1)
3.masa pierwiastka/masa węglowodoru*100%
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T16:19:01+01:00
Musisz policzyc mase czasteczkowa weglowodoru i to jest 100%. potem wybierasz jeden pierwiastek w tego weglowodoru, i jego jego masa czasteczkowa to x%. i na proporcje:
100%---- masa calego weglowodoru
x%-------masa pierwiastka i na krzyz