POMÓŻCIE!!!!! WAŻNE!!!!!!
a) 9,72x[17,2*0,125-(32/45-2 7/60)]=
Ten jest troche bardziej skomplikowany postaram sie go napisac jak najczytelniej
b) 2,1: i teraz jest dluga kreska ulamkowa w liczniku jest tak
(4,5*1 ⅔+3,75)*7/135 w mianowniku jest 5/9i teraz za tym duzym ulamkiem jest
-[(0,2:0,31-⅚*0,9)*0,2+0,15]:12
wydaje mi sie ze w miare jasne to jest
poprosze tez wszystkie obliczenia
z góry thx ;))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-01T19:51:06+02:00
2009-10-01T20:27:58+02:00
A) 9,72x[17,2*0,125-(32/45-2 7/60)]= 9,72*[2,15-(32/45-127/60)]= 9,72*[2,15-(1920/2700-7635/2700)] = 9,72* [2,15-(-5715)] = 9,72* [2,15+5715] = 5717,15*9,72=55570,698

b) 2,1: i teraz jest długa kreska ułamkowa w liczniku jest tak
(4,5*1 ⅔+3,75)*7/135 w mianowniku jest 5/9i teraz za tym dużym ułamkiem jest
-[(0,2:0,31-⅚*0,9)*0,2+0,15]:12
1 5 1