Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T16:29:57+01:00
-transport pokarmow, samochodow innych waznych produktow nasowej produkcji
-w czasie wojny
-relax(nurkowie) itd
2010-01-23T16:39:46+01:00
-ogromne pieniądze zarabiane poprzez turystykę
-korzyści z rybołóstwa
-znaczenie w sporcie np.piłka plażowa
-powstaje wile uzdrowisk leczniczych
-transport-wymiana handlowa np promem
-znaczenie rekreacyjne.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T17:29:25+01:00
Znaczenie gospodarcze oceanów :
- oceany są bogaty w złoża ropy naftowej , gazu ziemnego , rud metali , żwiru oraz kamieni szlachetnych ;
- tworzą potężne łowiska ryb (makrela , dorsz , śledzie , tuńczyk i sardynki ) ;
- transport wodny jest bardzo dobrze rozwinięty - promy - wymiana handlowa ;
- turystyka jest ważnym źródłem dochodu w wielu krajach -rafy koralowe - nurkowanie - sporty wodne ( surfing );
- tworzenie miejsc wypoczynku , rekreacji , lecznictwa dla ludzi - hotele ;
- krajobrazy morskie są wykorzystywane w celach artystycznych i dokumentacyjnych, m.in. do filmów (nie tylko przyrodniczych) ;
- po dnie oceanów przeprowadza się rozmaite przewody np. telekomunikacyjne i rury , które prowadzące gaz ziemny i pozwalają na międzykontynentalny transport na dalekie odległości ;