Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-24T11:51:23+01:00
Kiedy Niemcy zaatakowały czechosłowacje i austrie , anglicy i francuzi podjęli decyzje aby narazie nic z tym nie robić. Ale kiedy Hitler zamierzał zaatakować Polske W.Brytania i Francja otwarcie się sprzeciwiły. Jednakże kiedy 1 września 1939 roku niemcy zaatakowali polske francja wraz z anglią wypowiedziały wojne III rzeszy jedynie formalnie. Pomiędzy jednostakim Hitlera a jednostaki antyhitlerowcow wybuchły tzw WOJNY POZYCYJNE. Tylko tyle w tej sprawie uczynila Wielka Brytania i Francja. Kiedy jednak ZSRR zaatakował Polske Francja i Wielka Brytania nie kiwnęły nawet palcem gdyż armie radzieckie i niemieckie były największe w europie dlatego francuzi i anglicy nie chcieli mieć problemów w najblizszej przyszłości. Polska zawiodła się na swoich sojusznikach.
1 5 1
2010-01-24T14:27:42+01:00
Polska zawsze polegała na swoich sojusznikach militarnych - Wielkiej Brytanii i Francji. W 1939 r. Polacy byli nastawieni na najwyżej tydzień wojny z Niemcami, ponieważ wierzyli, że od zachodu zaatakują siły Francji i WB. Niestety srodze się zawiedli. Francuzi owszem zaatakowali Niemcy, "wchodząc" na kilkadziesiąt kilometrów w głąb terenu niemiec, ale potem się wycofali. Brytyjczycy zrzucili na Berlin ulotki i to wszystko. Oczywiście oba kraje wypowiedziały Niemcom wojnę drogą dyplomatyczną, ale Niemcy nieszczególnie się tym przejęli. Po napaści ZSRR na Polskę Francja i WB nie zrobiły zupełnie NIC, by pomóc Polakom.
1 1 1