Odpowiedzi

2010-01-23T16:51:30+01:00
Pp=2*(1/2*8*6)
Pb=3*(9*10)
Pp=2*12=24
Pb=270
Pc=Pp+Pb
Pc=24+270
Pc=294cm(kwadratowych)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T16:56:09+01:00

Pc = 2 * Pp + Pb
Pp = 1/2 a *h
a= 8 cm
h = 6cm
Pp =1/2 * 8 * 6 = 24 cm²
Pb = n * a * b - n - ilość boków
a = 9 cm
b = 10 cm
Pb = 3 * 9 cm * 10 cm = 270 cm²

Pc = 2 * 24 cm² + 270 cm² = 48cm² + 270 cm ² = 318cm²
2010-01-23T17:02:19+01:00
Pole powierzchni trójkąta prostokątnego
p= a*b/2
p=8cm*6cm/2
p=48cm2/2
p=24cm2

pole powierzchni prostokąta
p=a*b
p=9cm*10cm
p=90cm2
graniastosłup składa się z 2-ch podstaw(trójkątów i 3-ch ścian (prostokątów)
24cm2*2=48cm2
90cm2*3=270cm2

48+270=318cm2
pole pow. tego graniastosłupa wymosi 318 cm2