Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T16:56:20+01:00
P trójkąta= a×h÷2

Dajmy na to, że podstawa ma długość 4 cm.
czyli podkładamy:
4×h÷2=6 cm²
Nie ma innej możliwości więc h musi być równe 3 cm
Podkładamy:
4×3÷2=6cm²
1 1 1
2010-01-23T16:58:43+01:00
P=1/2 a * h
6m2= 1/2 a*h
6m2 = 1/2 * 6m * 2m
Wysokość trójkąta = 2m
Bok = 6m
4 2 4
2010-01-23T17:02:47+01:00
P = a²√3 / 4 (ułamek)
6m² = a²√3 / 4 /*4
24m² = a²√3 /÷√3
24m²/√3 = a²
a = √24/√3 ≈ 3,72 [m]

h = a√3 / 2
h = 3,72*1,73 / 2 ≈ 3,22 [m]
2 4 2