Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T17:11:26+01:00
"pierwszy wśród równych sobie"
czyli osoba obdarzona największym autorytetem w środowisku, grupie.
3 5 3
2010-01-23T17:21:08+01:00
Primus Inter Pares oznacza "Pierwszy wśród równych sobie". Tym mianem określamy osobę, która wyróżnia się w grupie, do której należy, lecz to jej wyróżnianie się nie wiąże się z żadnymi przywilejami.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T20:28:36+01:00
Primus Inter Pares oznacza "pierwszy wśród równych sobie" określenie to dotyczyło osoby która cieszyła się powszechnym szacunkiem i poważaniem wśród danej grupy lub społeczności lecz nie wiązało to się w sposób znaczący z jakimś wyróżnieniem tej osoby.Dla przykładu można podać że w Rzeczpospolitej Obojga Narodów Król był dla szlachty nie władcą ale "pierwszym wśród równych obywateli"
2 5 2