Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T17:27:34+01:00
Skala podobieństwa k=15:10=1,5

szukane boki:x i y
x:8=1,5→x=8×1,5=12cm
y:5=1,5→y=5×1,5=7,5cm
odp. boki Δ podobnego mają 12cm;7,5cm i 15cm
4 5 4
  • Użytkownik Zadane
2010-01-23T17:27:50+01:00
Najpierw liczymy skalę podobieństwa:
15/10=3/2
i teraz liczymy pozostałe boki
5× 3/2= 7,5cm

8× 3/2= 12cm
5 5 5
2010-01-23T17:28:16+01:00
15cm - 10cm = 5cm
o 5 cm trzeba zwiększyć każdy bok
5cm +5cm = 10cm
8cm+5cm = 13cm
10cm + 5cm = 15cm
Odp.:Boki trójkąta to: 10cm,13cm i 15cm.
23 4 23