Bilety normalne i ulgowe kosztowały 400 zł oblicz ile zapłacona za bilety każdego rodzaju jeżeli stosunek liczby biletów normalnych do biletów ulgowych wynosi 1:2, a cena biletu ulgowego jest równa 33 i 1/3% biletu normalnego. Trzeba rozwiązać układem równań.

1/3 - jedna trzecia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T18:00:10+01:00
X= cena biletu normalnego
y=cena biletu ulgowego

y=33⅓%x=⅓x
x+2y=400
x+2×⅓x=400
x+²/₃x=400
1⅔x=400
x=400×⅗
x=240zł=cena biletu normalnego

y=⅓x=⅓z 240=80zł=cena biletu ulgowego

stosunek liczby biletów=1:2, czyli normalne kosztowały 240zł, a ulgowe 2×80zł=160zł
2010-01-23T18:31:54+01:00
Uważam, że w tym zadaniu jest błąd w treści, jeśli cena biletu ulgowego stanowi 33 1/3% ceny biletu normalnego to stosunek cen nie będzie 1:2 tylko 1:3
x - bilet normalny
y - bilet ulgowy


y = 33,3% x
x+2y=400

y = 0,333x
x+2* 0,333x =400

y = 0,333x
x + 0,666x = 400

y = 0,333x
1,666x = 400 / 1,66

y = 240*0,333
x = 240


y = 80
x = 240

odp. bilet normalny kosztował 240zł, a ulgowe 2 × 80zł = 160zł