Rozwiąż układ równań:

3(x-y)+4x=11
2x +y=5


zad2
jak ktos mi to rozwiąże dam naj

przekształc wzór:

x+a/b +c=d

zad3
albo takie zadanko:
Pani Jola pracuje codziennie o dwie godziny krócej niz pan marek.Ile godzin dziennie pracuje pani jola,a ile pan marek jesli w ciagu siedmiu dni pani jola jest w pracy tyle samo godzin,co pan marek w ciagu pieciu dni?

2

Odpowiedzi

2010-01-23T18:02:29+01:00
3(x-y)+4x=11
2x +y=5

3x-3y+4x=11
2x+y=5

7x-3y=11
y=5-2x

7x-3(5-2x)=11
y=5-2x

7x-15+6x=11
y=5-2x

7x+6x=11+15
y=5-2x

13x=26 /:13
y=5-2x

x=2
y=5-2x

x=2
y=5-2*2

x=2
y=5-4

x=2
y=1



Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T18:16:53+01:00
Zad1
{ 3(x-y) + 4x = 11
{ 2x + y = 5

{ 3x +3y + 4x = 11
{ y = -2x + 5

{ 3x - 3(-2x +5) + 4x = 11
{ y = -2x + 5

{ 3x + 6x - 15 + 4x = 11
{ y = -2x + 5

{ 13x = 11 + 15
{ y = -2x + 5

{ 13x = 26 / *13
{ y = 2x + 5

{ x = 2
{ y = -2 * 2 + 5

{ x = 2
{ y = -4 + 5 = 1 , x=2, y=1


zad2


x+a/b+c = d / *b +c
x+a = d*(b+c)
x+a = db +dc / :a
x = db +dc/a -
oczywiście a pod kreską ułamkową a db + dc nad kreską