A}W gimnazjum marysinie są trzy klasy pierwsze.Do klasy 1a uczęszcza x uczniów do klasy 1b o trzy osoby więcej a do klasy1c o dwie osoby mniej. Ilu uczniów ma gimnazjum w marysinie?
b} W parku rośnie x lip, y kasztanów a także klony i akacje. Klonów jest 2 razy więcej niż lip a akacji jest o 10 więcej niż kasztanów. Ile drzew rośnie w parku?
c} kierowca przejechał pierwszego dnia x km. drugiego dnia o 100km. więcej a trzeciego dnia trzy razy więcej niż pierwszego. Ile kilometrów przejechał w sumie?
d]w czasie suszy sasza szedł szosą ż godzin z szybkością 6km/h. Gdy słońce zeszło i mźył deszcz sasza przyspieszył do 8km/h i szedł tak przez 3ż + 6godz. Ile kilometrów przeszedł sasza?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T18:00:14+01:00
1a - x
1b - x+3
1c x-2
3x+1 - tylu uczniów ma gimnazjum

lipy x
kasztany y
klony 2x
akacje y+10
3x+2y+10 tyle drzew rośnie w parku

1 d x
2 d x+100
3d 3x
w sumie przejechał 5x+100

z*6+(3z+6)*8=6z+24z+48= 30z+48
2 5 2
2010-01-23T18:12:34+01:00
A) x - liczba uczniów klasy 1a
x+3 - liczba uczniów w klasie 1b
x-2 - liczba uczniów w klaie 1c
x+x+3+x-2= 3x+1
Odp. Gimnazjum w marysinie ma (3x+1) uczniów.
b) x- liczba lip
y- liczba kasztanów
2x- liczba klonów
y+10- liczba akacji
x+y+2x+y+10= 3x+2y+10
Odp. W parku rośnie (3x+2y+10) drzew.
c) x- liczba przejechanych km pierwszego dnia
x+100- liczba przejechanych km drugiego dnia
3x- liczba przejechanych km trzeciego dnia
x+x+100+3x= 5x+100= 5(x+20)
Odp. W sumie kierowca przejechał 5(x+20) km.
d)
1 4 1