Odpowiedzi

2010-01-23T19:02:52+01:00
17+19=36
narysuj półprostej zaczynającą się w jednym z końców odcinka tworzącą z odcinkiem kąt ostry
wstaw nóżkę cyrkla na złączeniu odcinka i półprostej i odkładamy na półprostej dowolną rozwartością cyrkla ale ciągle tą samą 36 odcinków
narysuj prostą przechodzącą przez ostatni zaznaczony punkt i drugi koniec odcinka
narysuj proste równoległe do tej prostej, aby przechodziły przez wyznaczone wcześniej punkty
zaznaczyć dwa odcinki składające się z 17 i 19 części i napisać proporcję
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-23T19:14:13+01:00
1. Narysować półprostą wychodzącą z jednego końca A, pod kątem do danego odcinka AB.
2. Za pomocą cyrkla odłożyć jakiś odcinek na półprostej 17 + 19 = 36 razy, po 17 odłożeniu zaznaczyć punkt C, po 36 punkt D.
3. Połącz punkty D i B.
4. Z punktu C narysuj okrąg w jego punktach przecięcia z BD narysuj okręgi o równych promieniach i połącz ich punkty przecięcia z C półprosta e.
5. Z punktu C narysuj okrąg w jego punktach przecięcia z e narysuj okręgi o równych promieniach i połącz ich punkty przecięcia z odcinkiem AB, ten odcinek, jako równoległy do BD podzieli na mocy tw. Talesa AB w szukanym stosunku.
1 5 1